Jeannette, Bureau Veritas' receptionist, Bureau Veritas

'Bureau Veritas
- Det er Jeannette'

Jeg har i syv år været hende, der tager imod jer og byder jer velkommen, når I kommer på besøg eller på kursus på vores kontor i Fredericia; og derudover er jeg stemmen i telefonen, der siger ”Bureau Veritas – det er Jeannette”, når I ringer ind.

Jeg har været ansat i Bureau Veritas siden 2008. De første 5 år i vores planlægningsafdeling med opgaver inden for auditplanlægning; og siden da i receptionen, hvor jeg udnytter mit store kendskab til virksomheden til at hjælpe såvel kunder som kollegaer igennem dagen.

Dette er muligt for mig, da Bureau Veritas – som organisation – lytter i tilfælde af ønsket om nye arbejdsopgaver. Bureau Veritas er nemlig ikke blot en virksomhed. Bureau Veritas er mennesker, som lytter og bemærker sine medarbejderes behov og ønsker; på samme måde som jeg lytter til kundernes ønsker og behov, når jeg møder dem i receptionen eller telefonen.

Bureau Veritas er blandt andet så velfungerende, som virksomhed og organisation, da vores ledelse ser sine medarbejdere som mennesker og ikke blot som ansatte eller ressourcer. I stedet lægges der vægt på dine personlige, unikke kompetencer samt udviklingen heraf.

Bureau Veritas er en mere end 200 år gammel virksomhed, som har en stor diversitet i sammensætningen af ansatte; og jeg snakker hver dag med kollegaer med forskellige baggrunde og med viden fra mange brancher – shippingbestemmelser, miljøudledning, fødevareproduktion og meget, meget mere. Dette gør arbejdsdagene til spændende oplevelser, da mine kollegaers viden og væremåder gør hver dag sjovere.

Jeg bruger derfor med stor glæde mine dage som en smilende ’Miss Know-it-all’, der møder folk i øjenhøjde med ønsket om at hjælpe; med ønsket om at gøre andres dage bedre.

Læs også