Kemisk førstehjælpskursus
| Arbejdsmiljø i top

aug. 9 2019

22.02.2018

Er du klar til at handle, hvis uheldet er ude?

I har sikkert afholdt flere almindelige førstehjælskurser samt brandøvelser. MEN har I holdt kemisk “førstehjælpskursus” og øvet jer i, hvem gør hvad og hvordan, hvis uheldet er ude med kemikalier?

Selv et mindre uheld kan have alvorlige konsekvenser, hvis det ikke håndteres korrekt. Og et uheld kan jo “bare” være en dunk kemi, der vælter ned fra hylden eller en medarbejder som kommer galt afsted under brug af kemikalier. Derfor er det rart og betryggende at have øvet sig inden – hvem gør hvad, hvordan, hvornår osv…

Bureau Veritas har igangsat Kemisk Førstehjælpskursus med netop dette fokus, hvor vi faciliterer den nødvendige viden for relevante medarbejdere i din virksomhed. Dertil gennemgår vi på en jordnær og praktisk måde ansvar, roller og øvrige praktiske foranstaltninger.

DU BØR BOOKE ET BESØG… hvis din virksomhed har 5
liters dunke med kemikalier på adressen.

UDBYTTE

• Få styr på virksomhedens procedurer og sikkerhedsforanstaltninger i tilfælde af uheld med kemikalier
  • Bliv bevidst om hvilke krav din virksomhed er underlagt
  • Få indblik i hvilke mulige uheld din virksomhed har med sine stoffer
  • Kurset foregår på din virksomhed, således vi er tæt på den virkelige arbejdssituation.
  • Bliv klædt på til at gennemføre praktiske øvelser efter kurset og således have gennemlevet uheldet inden det sker