Charlotte Thy, underside, Kommunikation af grøn markedsføring - Undgå Green Washing, Bureau Veritas

Kommunikation af grøn markedsføring - Undgå Green Washing

Tillid er en flygtig størrelse. Relationen til markedet, kunderne og det omkringliggende samfund afhænger af  måden, hvorpå bæredygtighed kommunikeres og markedsføres. Grundlæggende skal grøn markedsføring understøttes af den korrekte miljødokumentation, ellers kan det betragtes som vildledende.

Forbrugerombudsmandens Quick Guide sætter rammerne for, hvad der kræves i forskellige typer markedsføring, f.eks. on-label claims, rapportering af målsætninger og meget andet. Det kommende EU direktiv om ”Green Claims” bliver de fremtidige krav til grøn markedsføring.

På  konferencen  får du en nærmere introduktion til anti-greenwashing, de danske krav, en lille guide til hvordan man kan arbejde med det samt nogle highlights og  nedslag i det nye europæiske forslag.

Charlotte Thy, Lead Auditor, Bureau Veritas.

                                                                  Spørgsmål               
+45 7731 1000