Press release

Bureau Veritas’ grønne linje - uafhængig ekspertise som støtte til en bæredygtig verden

nov. 10 2020

Med en grøn linje af services og løsninger indgår Bureau Veritas partnerskaber med virksomheder for at hjælpe dem med at føre deres bæredygtighedsstrategier ud i livet ved hjælp af tillid og gennemsigtighed.

Bureau Veritas er verdensførende inden for test-, inspektions- og certificeringsydelser (TIC) og støtter alle brancher med en bred vifte af services og løsninger inden for bæredygtighed. Vi gør dem dermed i stand til at gå i gang med de stigende udfordringer inden for området.

Bæredygtighed og CSR eller ESG udgør væsentlige vækstmuligheder og er tillidskatalysatorer for erhvervs- og samfundslivets aktører. Ud over virksomhedernes finansielle præstations- og innovationsevner, bedømmes virksomheder nu også ud fra deres positive indflydelse på mennesker og jorden.

Beslutningstagere står over for udfordringen med at opbygge tillid til deres interessenter: aktionærer, bestyrelser, ansatte, kunder og samfundet generelt. Det er kun en uafhængig tredjepartsekspert, som kan hjælpe dem med at opnå troværdighed i deres tilgang til CSR og bevise, at deres engagement inden for miljømæssige og sociale påvirkninger understøttes af fakta og handlinger.

For virksomhederne betyder det også implementering, overvågning, forbedring og kommunikation af deres forpligtelser med at forbedre deres bæredygtige arbejdsindsats, så de forbliver konkurrencedygtige og pålidelige.

Kommentarer fra Didier Michaud-Daniel, CEO hos Bureau Veritas:

“Our expertise in quality, health and safety, and sustainability is at the very heart of the challenges faced today by businesses and by society as a whole. Our role as an independent third party has always been essential to shape trust between economic players. Today, it has become a vital link in the chain of actions that will make our economy more transparent and enable companies to demonstrate enhanced commitment towards our planet and its inhabitants.

With BV’s Green Line of services and solutions, we partner with our clients in their efforts to improve their performance and demonstrate the transparency and trustworthiness of their actions. In doing so, we provide the tools to protect their brand and reputation.”

Som en B2B-virksomhed er Bureau Veritas forpligtet til at tackle verdens mest presserende udfordringer i alle brancher:

• Ressourcer og produktion: som førende inden for TIC i den industrielle sektor, hjælper BV kunderne med at reducere deres CO2-aftryk, opnå CO2-neutralitet, med bæredygtig anvendelse af ressourcer og energiomstilling.
  • Forbrug og sporbarhed: takket være vores ekspertise inden for komplekse forsyningskæder, gør BV virksomheder i stand til at sikre en ansvarlig og fair anvendelse af kilder og garantere produkters sporbarhed.
  • Bygninger og infrastruktur: BV tilbyder ydelser inden for alle områder – nye eller aldrende aktiver, og vi bidrager til opbygningen af bæredygtige og imponerende byer.
  • Ny mobilitet: BV bidrager også til at udvikle elektrisk mobilitet. Med 200 års erfaring inden for marineindustrien, hjælper BV skibsejere med udviklingen og anvendelsen af alternative brændstoffer så som LNG og overholdelse af lovgivningen om udledning af luftforurenende stoffer.
  • Samfund, etik og forvaltning: ud over de ydelser, der har med udfordringer inden for sundhed og sikkerhed at gøre, har BV udviklet en lang række løsninger med fokus på at forbedre og overvåge mangfoldighed & inklusion, etik & integritet.

Sammen med Bureau Veritas kan virksomheder målbart vise effekten af deres bæredygtigheds- og ESG-initiativer ved at gøre disse sporbare, synlige og pålidelige.